Wednesday, April 13, 2011

Mr. Teddy Kesayangan


Assalamualaikum...lama pulak ghasenye tak datang sini...kekeke...rindunya nak kembali buat latihan jari kat sini...haaa...apa2 pon..selamat kembali untuk diri sendiri...hak3...sengal punya orang...

sebelom trlambat, nak amik kesempatan ucap thanks kat cik Warnawarni Pelangi sebab tolong hiaskan blog saya yang memang cun melecun ni..wehuuu..sayang awak lebih...xoxoxo =p


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


ehem2..korang nampak tak apa yang kat atas ni?kalo tak nampak aku nak tolong besarkan lagi...hahaha...cukup2la..btw, Mr Teddy ni adalah pemberian Mr X(bukan nama sebenar)...aku memang suka la kan dengan benda alah ni..dia bagi sempena hadiah hari jd yg ke-19..err..(da tua rupanya aku =.=)

TERIMA KASIH AWAK! <3

tak sangka pon sebenarnya akan dapat..dia tau aku suka kan..then one day, dia poskan mende ni ke rumah..jeng2.. (kisah terkantoi minat teddy akan diceritakan pada entry akan datang..itu pon kalau rajin =p)

kisah bermula...

one day, ada 1 no x dikenali call..tp aku x angkat...sbb aku mmg payah sikit melayan org x dikenali..err!dalam 2 or 3 miscall like dat...then, 3 hari lepas tu...no yg sama call balik..aku x tau cmne aku boleh ada rasa nak angkat...jadi, aku angkat la..ada suara laki..lg la aku cuak..err! 

tp hati ni jd trtanya2 bila dia ckp ada brg pos utk aku..sape pulak yg post ni..errr...abg tu ckp, dia xdpt nk hntr smpai rumah sbb dia x kenal rumah..utk makluman, rumah aku mmg agk kekampungan sikit walaupun dlm kwsn Kuala Terengganu tu je...kena masuk lebih kurang 1km dr jalan besar baru jumpa rumah...so abg tu cdgkn nk jumpa kat masjid Padang Midin je utk amik brg tu..ok, x kisah la kn..aku pon setuju je..kesian gak kt dia..kang x pasai2 sesat...waktu tu, kt rumah xde sape2..tinggal aku dan adik aku si comel afiq farhan tu je..kete xde, kt luar pulak hujan lebat..aduyai...so, trpaksa la pegi jgk sbb dia da tunggu...meredah hujan dgn motor..ala2 minah rempit...pg amik brg yg dia mksdkn..(maaf Mr X, trpaksa ketepikan sekejap keayuan sy dgn jd minah rempit..kalo x, melepas la sy >.< )

da smpai tu, dia bg la 1 kotak..agak besar la jgk..dgn prsn penuh x sabar campur sikit ngn prsn debar2...aku tgk la si pengirim...ya Allah!bukan maen trkejut ler jwbnya..tak sangka Mr S yg hntrkn...xsmpt nk tilik lama2, aku trfikir camano nk bawak ni..aku ni da la dgn moto jer..aish..then, aku pon ltk la kt tgh2 antara kami..dlm keadaan lencun basah sbb hujan tu, aku mntk izin kt abg tu nk blah dulu..lps da ucap thanks..sblm pegi, abg tu bgtau aku ni nasib baik lg..sbb kalo aku x agkt kol dia yg tu, secara automatik la brg ni akn ditolak..dn dia akn dikenakan denda oleh bos..waa!kesian abg..maaf ye!apa pon, mungkin ni mmg rezeki aku nk dipertemukan jgk dgn Mr Teddy ni kan..kalo tak, melepas la dr jd hak milik mutlak aku..phewww...

habis basah bungkusan =.=

balik rumah,aku tak terus bukak bungkusan tu..sbb aku segan, malu, takut, brdebar n semua rasa ada...jadi, aku biarkan dia duk cmtu..xlama lepas tu, umi ngan abah balik..afiq g la ckp kt diorg..aku ada dpt hadiah..ish2..sabar je la ada adik cmni..hahaha...tp kamu mmg bagus..selalu teman akak pg mana2 kan..kekeke...dah puas2 perli, umi suro bukak..tapi aku ckp, nanti la dulu..hehe...then aku call Mr X nak ucap thanks..tp time tu dia dlm kereta..jd mesej la dia ckp THANKS!..tak lama tu, dia call..aku ni da mcm org speechless...xtau nak ckp apa..trharu pon ada..sedih pon ada...menurut Mr X, masa time dia nak anta bungkusan ni kat aku pon, dia trpaksa redah hujan..ye la, waktu tu mmg musim hujan..dah mcm Memori Daun Pisang pulak ye..hik2...

Mr X ckp, dia seronok tgk aku hepy..entahla..xtau nk ckp cmne...tp waktu tu, aku ni x habis2 gelak..gelak tanda apa, aku pon x pasti... XD

dulu, aku pernah angan2..nak kawen dgn org yg pertama skali bg Mr Teddy kat aku...siyes, aku masa tu mmg x fikir apa2..tp tu je yg aku fikir...lgpon, kenal Mr X pon tak lg waktu tu..hak3...dan tak sangka, Mr X adlh org prtama yg bg aku Mr Teddy...sblm ni, aku prnah la dpt..tp dr umi..hek3.. (Ya Allah ni ke gaya budak umo 20? =.=)

btw, aku dgn Mr X agak jao..sorang kat kutub utara, sorang kat kutub selatan..jd, xdpt la nk jumpa selalu..nak jumpa dua lalu pon, belum tntu kan..apa pon, aku tak pernah kisahkan smua tu..aku percaya, selagi mana masing2 ada 1 asas kepercayaan yang baik dlm diri sendiri..InsyaAllah semuanya ok..aku percaya Mr X stkt aku kenal dia sampai hari ni..dan aku harap biarlah selamanya..

"Awak tau tak?kutub utara dan kutub selatan tu sebenarnya ada daya tarikan yang tersendiri...kalau dia jumpa yang sama kutub dengan dia, dia akan menolak..tapi bila berlawanan kutub, dia boleh bersatu..menarik bukan??

pd aku, jarak bukan penghalang..kalo fikirkan balik, mungkin ada hikmah yg kita sndiri x tau..yela kan..kalo asyik brkepit 24 jam, mcm mmbosankan je..nnti ada nmpk salah sikit, gado, tuduh menuduh, tuding menuding..lama2 jd bosan dan da tu tinggal...kesudahan yg mungkin 2-2 pihak susah nak terima..kalo x bljr kt tmpt yg sama, apa2 jd pon..kita xkn tgk lg muka dia..bkn la nk mntk..simpan jauh2..tp scra x langsung tu sbnrnya boleh tolong kita..utk mudah lupuskan dr ingatan..

kalo nak ikutkan..mesej, calling2 24jam sehari pon mcm x best gak..yela kan..bkn apa..nmpk cm da xde keje lain sgt nk bt..sampai sgp habiskn masa brjam2 duk gayut..keje pon trgendala..tp nk tolak xsmpai hati...takut yg di sana merajuk..yg disini trpaksa memujuk..dan mcm2 la..korg dpt byg la kn cmne.. =)

sbg sorg pelajar, aku yakin..kita ada tugas dan tanggungjawab..trnyata lg penting dr hal2 yg x spttnya..kalo trlalu fokus pd hbgn, nanti korg x fokus..smpai krja trgendala..assignment delay..apa lg..semua x jalan...tp entahla..semua tu ats individu kan..aku ni pon, bkn la fokus sgt dgn krja2 aku...tp ni skdr pndpt aku...xsalah kita usaha mnjaga hbgn..tp tgk plak cmne niat kita...dlm apa2 yg kita bt, aku rasa nawaitu tu pnting..kalo bnda baik kita hrpkn, insyaAllah bnda baik kita akn dpt..kdg2 apa yg kita hrpkn, kita xkn dpt..lepas tu kita mula salahkan takdir..sbb bt cmtu cmni...

sesungguhnya, Allah xkan uji kita kalau kita xmampu nk hadapi ujian trsebut dgn tabah dan sabar..sebenarnya, Allah nak uji sejauh mana tahap keimanan kita kepada-Nya..aku selalu brpegang dgn ayat 216, Surah Al-Baqarah

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. (Surah. Al Baqarah:216)

apa pon yang berlaku, aku sentiasa harapkan yang terbaik dalam hbgn kami..aku sentiasa mengharapkan 1 pengakhiran yang baik..mudah2an dipermudahkan semuanya...mungkin terlalu awal utk aku fikirkan skrg..tp cm x salah je..lgpon, aku dah masuk 20..nenek aku ckp, dulu dia kawen umur dia masa tu baru 12...12 kot..12!!Siti Aisyah pon kawen ngan Nabi Muhammad SAW masa umur dia 9 tahun.. =)

pesanan buat Mr X :

jgn syg sy lebih dr awk syg Allah, Rasulullah dan kedua ibu bapa awak..=)
buat masa skrg, biarla kami sama2 usaha ke arah mencapai cita2 dan kerjaya masing2...setiap orang pernah buat silap..sebagai manusia, kita mmg tak sempurna..tp kita harus sentiasa brusaha mncari kesempurnaan tu..mudah2an, segalanya diredhai..aku hrp, pengalaman lalu dan segala apa yg brlaku slama ni, akn ajar aku jadi lebih matang dan lebih mghargai..tahu menilai mana sbnrnya permata dan yang mana kaca..semoga segalanya berjalan dengan baik...kepada korg2 yg baca entry aku ni, tolong doakan aku ye..x kira apa yg trjadi, aku mntk spya aku mampu jd org yg tabah dan sabar..InsyaAllah =)

jeng3!!! XD 


poyo jap brsama Mr Teddy =.=
p/s :


lagi besar Mr Teddy tu dr aku rupanya...kuang2..

btw, aku harap Mr X, tak baca entry ni..malunyaaa aku kalau dia baca..err! ~_~

dan tak lupa buat Mr Z(bukan nama sebenar) aku harap, kau bahagia skrg..aku tak salahkan kau atas ape yg da brlaku..apa pon, aku sntiasa doakan kau..terima kasih sbb sudi jd kwn aku selama ni..terima kasih sebab byk ajar aku apa itu erti kehidupan..terima kasih sbb ajar aku kenali siapa diri aku yg sbnr..kau mungkin da lupakan aku skrg, tp aku xkn prnh lupakan kau..kalau kau perlukan kwn, aku nak kau tau, aku sntiasa ada utk jd kwn kau...even mgkn antara kita dh mmg brbeza sgt2..aku harap kau baik2 saja sahabatku =)

Kadang-kadang Tuhan menyembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Tuhan hendak hadiahkan kita pelangi yang indah.


17 comments:

mr_right said...

huu..
so sweettt ~~~~~

loveville said...

aaaaaaaaaa >.<
welcome dear :p
btw, sy pn salu ada kalo awk prlukn sy..
p/s : masin mulut umi..hoho

a i n u said...

mr right..hek3..lama dah nak luah..tp x trluah >.<

a i n u said...

hey awk..love2 la pulak..hahaha...btw, thanks..sy pon sllalu ada kalo awk prlukan sy ;)

love..love..live.. <3

hrp2 masin smpai bila2 ;P

loveville said...

live.laugh.love me XD
erm.. hehe.. mcm tau ja sapa org2 tu. hohoh XD

mr_right said...

at least dengan blog kite dapat luahkan ape yang ta terluah an(:

a i n u said...

love.laugh.love me not you :P
kalo tau, diam la cik pelangi..hek3 ;)

a i n u said...

mr right..hehe.. :)
dr hati turun ke tgn.. :P
maka trhasillah entry yg cm pelik ni ;D

loveville said...

untungla ada org sayang..haha..
fine la kan :/

dari mata turun ke hati :P

a i n u said...

sy syg awk apa :P

xpe2...ada masa nnti awk pulak..xsbrnyaaa :DD

loveville said...

awak syg. ehemmm..
XD

hewhew. insya-allah :')

a i n u said...

apa dia..ini doa dr kwn awk tau :D
hek3...

yeahh....ada bau nasi minyak dr jauh ::P

darxniq said...

wah..nk tedy seko!!

a i n u said...

hamik la dak muncit =p

loveville said...

hebat eh nunu leh bau dari jauh. hehe. lapaq lak =.=''
cuti ni jenuh p knduri ;p

a i n u said...

tudio aih..makan bukan nk ajak!keh3 =)

zam said...

oo sapa tu?..mr z yer..

Post a Comment