Saturday, July 7, 2012

Matematik dan Graf

Sob.. sob.. sobbbb...... T_____________________T *nangis laju2

Assalamualaikum...

huwaaaaaaaaa......belok kalah ular kena palu T______T

Al kisah bermula, semester ni aku kena belajar Kalkulus Asas untuk Pelajar Kejuruteraan dan Sains. Hang tau dak? Subjek ni aku pernah fail sekali masa aku buat kursus persediaan dulu. Erm.. Harapnya peristiwa malang tu tak berulang.. Waktu tu aku rasa aku sangat loser. Tapi aku tak salahkan siapa-siapa. Salah aku gak campur urusan peribadi ngan urusan belajar. Aku stres sangat waktu tu sampai takleh fokus. Takpela.. Benda da lepas.. Allah dah takdirkan aku camtu waktu tu.. Jadi aku redha.. Alhamdulillah, aku lulus ulangan dan dapat sambung belajar lagi.. Tu dah cukup untuk buat aku rasa gembira sangat2.. At least aku masih diberi peluang kedua untuk meneruskan langkah aku ke arah cita-cita yang satu...

Berkat kesabaran, berkat doa, berkat ketabahan, berkat kekuatan, berkat usaha, berkat keazaman..

Aku bangun kembali.. Masuk je degree, aku mula tekad.. InsyaAllah aku akan cuba sehabis baik.. Walaupun aku tau, ramai kawan-kawan aku ternyata lagi baik dari aku.. Alhamdulillah, aku berjaya tunjukkan peningkatan prestasi walaupun takdela memberangsangkan sangat.. Ni la hasilnya result 2 semester aku setakat ni.. ( semester 3 belum tau dan sekarang aku berada di semester 4 )


Semester 1 3.61
Semester 2 3.63

CGPA 3.62 

-______________-

Imbas kembali : Untuk pengetahuan, dulu aku pelajar MRSM.. Waktu kat sana, aku selalu mimpi nak capai 3.5 keatas.. Tapi aku tak pernah capai target.. Mungkin sebab kepelbagaian subjek yang aku amik.. Dan aku memang kantoi 3 beradik Sains ( Fizik, Kimia, Biologi =( ) Disebabkan 3 subjek ni la result aku cukup-cukup makan je.. Huhuhuhu..

Bila masuk maktab ni, aku amik Matematik. Erm.. Leh dikatakan memang subjek feveret aku la.. Umi dan Babah pun tau, sebab tu la mereka suruh aku amik Math kat maktab ni. ( InsyaAllah aku akan jadi cikgu Matematik.. Ada rezeki, sambung degree.. Mengadap muka budak-budak maktab pulak. So boleh la kalau nak tempah cikgu tuisyen tu ye? WAHAHA. Ok..Ok..Ok.. ) *STOP* Bayangkanla, dari sekolah rendah lagi aku memang bagi pencapaian memberangsangkan dalam Math ni. Selalu skor 100... Tapi dah masuk sekolah menengah ni faham2 la.. Makin susah+aku makin malas.. Ok, melalut.. *back to the story*

GAHHHHHHHHHHHHHHH!!!!! 

Untuk pengetahuan, dalam subjek ni, aku kena belajar lagi buat graf. 

DANNNNNNNNNNNNN........ 

Aku sangatla sedih sebab graf aku tak pernah nak smooth macam kawan-kawan aku yang lain.. Sob.. Sob.... soBSSSS..... Kebetulan elaun baru masuk semalam.. ( Acece berlagak sekejap macam orang banyak duit.. Macam je laaaa.. HAHAHA ) Jadi aku ke Mydin, mencari keperluan belajar.. Jalan punya jalan, aku terjumpa sesuatu.. Jengjengjeng.... Dannnnnnnnnnnn... Haruslah aku sangat excited macam nak lompat-lompat je dalam Mydin tu.. Tapi aku masih waras sebab ramai kot.. Malu tau? Da la tak emnyempat tukar baju kurung aku ke sana.. WAKAKA.. #SoNunu la aku ni..


Cepat laaaa teka apa aku jumpaaaaaaaaaa.... HAHAHAHAHHAHA... Ok.. Ok.. Ok.. Saja mau bikin gempak.. Aku jumpa ni dia.... Aku jumpa... Aku jumpa... Aku jumpa... 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

( Ok, saja bagi korang exercise jari dulu =p )

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

=P

HAHAHAHAHA.. Korang semua biasa nampak tak benda ni? Dulu aku memang guna benda ni tiap kali nak buat graf untuk exam dan waktu kelas. Dari sekolah lagi. Hikhik. Tapi aku lupa mana hilang. Mungkin adik-adik aku dah gunakan. Sebab mereka ni memangggggg.. Pantang je apa akak mereka ada, sibuklah nak mengambil... HAHAHA.. #SoExcited you know?????? Jadi tak perlu lah aku buat-buat macho lakar graf macam apa je.. Sebab aku dah ada benda alah ni.. Hehehe.. ( lepas ni mesti semua kawan-kawan aku pakat beli ) WAKAKA.. -______________________________-

Malu la woi bakal cikgu tak reti lukis graf ngan smooth.. HAHAHA...

*WARNING KERAS* 
Dah.. Dah.. Dah.. Korang jangan cuba-cuba nak gelakkan aku.. Aku lempang kang.. Nanti tengokla hasil graf aku yang menawan ok? Jangan jelusssssssssssss =PPPPPPP

p/s : Ok.. Aku sangat teruja tulis blog ni.. Tiba-tiba bangun pagi-pagi dapat inspirasi untuk tulis.. WAKAKA.. Jarang tau aku bangun pagi-pagi camni.. Selagi matahari tak meninggi, mana mungkin nampak aku pagi-pagi camni =PPPPPP *Puiiiiiiii ( Kalau bakal mak mertua aku baca ni, kompem kena rejek awal-awal.. Alaaa mak.. Tak sporting la camni.. Saya buat sebelum kahwin je.. Dah kahwin saya janji tak buat lagi.. *tobat-tobat* Orang kata masa remaja ni la nak manfaatkan ngan sebaiknya.. Masa ni la nak buat jahat, masa ni la nak buat nakal.. Dan aku memang nakal pun.. Wahaha.. Memang ok? =P )

0 comments:

Post a Comment