Wednesday, December 22, 2010

Kehilangan itu sumber kebahagiaan...

sedar tak sedar...
kita dah di penghujung tahun 2010..
tp apa yg aku dpt sepanjang tahun ni??
aku sendiri pon xtau kannn!!

tp aku rasa hidup aku sgtlah USELESS!

banyak impian aku tak tercapai untuk tahun ni..
jadi aku sedar la kan..aku dah sia-siakan hidup aku selama ni..
org ckp, penantian tu mmg satu penyeksaan!

tapi sampai bila aku nk hidup camni?
aku harus berubah..
but...

aku xmampu hidup sndiri..
sbb aku suka buat bnda ikut suka hati aku..
dan akhirnya...

aku sendiri yang jatuh, kecundang T_T


untuk pengetahuan semua, aku mmg tgh sedih sgt2 skrg...sebab ape??entahla..xtau camne nak jelaskan...tp aku tau..aku sedar...semua ni salah aku..silap aku...aku dibuang..jauh2 dr hdp org yg plg rapat dgn aku...kau yang bernama sahabat

aku sebenarnya keliru dgn hidup aku..ya..aku keliru sgt2..sumtimes, bila aku pendam pape, smpai buat aku sedih berhari-hari, org akn ckp "tak elok pendam2, luahkanla ape yg trbuku dihati tu..bg tenang..n mungkin org2 boleh tolg apa yg patut" dan kdg2...aku juga dgr ayat ni.. "xsemua bnda kita boleh crita kt orang.." kiranya hanya org2 trtentu je yg patut tau..jgn perbesar2kan sgt mslh tu smpai 1 dunia tau..ye la kan...jd mmg buat aku keliru!!huhuhu

aku dah xde lg tmpt utk aku luahkan pape...kongsi pape...dah xde lg org sudi tolg aku...celikkan minda aku tentang dunia IT...skrg aku rasa hidup aku kosong...sunyi..sepi...hari2 aku mcm x berguna...lagi2 bila aku kat rumah..walaupun ada adik2 aku..ada parents..tp tu x cukup utk bt aku hepy..sbb aku rasa aku kehilangan sesuatu yg aku sgt hargai akn kehadirannya selama ni...mungkin aku boleh katakan sebagai kebahagiaan,harapan, dan impian..

buat kau,
aku rasakan hidup aku sgt kosong bila kau xde...sbb..kdg2 aku prlukan pendapat kau untuk aku tanya mcm2...tp apa akn jd kalo kau hilang?aku xtau la kan...aku xdpt bygkn camne sedihnya aku...kau banyak tolg aku selama ni..kau banyak bg aku semangat selama ni..bila aku jatuh, kau bantu aku...kau tolg aku...aku boleh katakan..seteruk2 perangai aku ni, kau masih faham dan mampu bertahan dgn aku..tak semua orang mampu buat camtu bila dgn aku...tp skrg...nape mesti aku kehilangan kau?nape??tp aku mmg terukkan..mmg patut aku trima balasan ni...trima kasih kau!aku hargainya =)

kau tau tak..selama kita rapat, ramai org suro aku jauhkan diri dr kau..tp aku tak mampu walau dah mcm2 cara aku cuba...aku gagal setiap kali aku cuba...but now, kau sendiri yg buat keputusan untuk tinggalkan aku..aku dah xmampu nk hlg kau lg..sbb mmg aku patut dpt balasan ni kann..thanks kau..aku tau kau syg aku...sebab tu kau buat aku camni kan..=) biarpun aku sebenarnya tak bahagia, tapi aku tetap terima...aku xtau sama ada aku trpaksa atau aku rela..tapi sampai bila aku nak menolak takdir Allah...aku tak salahkan takdir dalam hal ni...apa sekalipun punca pada perpisahan, aku tetap salahkan diri aku sendiri..bukan orang lain =)

kau akhirkan persahabatan kita sampai di sini..memori tu, aku takkan lupakan sampai aku mati..biarpun masa tu, kau dah lupakan aku..kau dah ada kehidupan kau sendiri..kau dah bahagia...tp xpe...kebahagiaan kau, kebahagiaan aku jgk...biarpun aku sedar..aku perlukan masa yang lama untuk aku terima hakikat ni..

aku takkan pernah lupakan setiap memori dengan kau..biarpun memori tu hanyalah sekejap..tapi, byk benda aku belajar dr memori tu..mgkn dah sampai masanya...untuk aku teruskan perjuangan aku sendiri..tanpa ada lg kau di sisi..org ckp, "mati dlm kubur nanti sorang2 jugak..xde org teman" aku akuinya...skrg aku perlu trima hakikat..aku perlu teruskan hidup aku sendiri..aku perlu keluarkan diri aku dr dalan gua..gua yang gelap..tanpa cahaya..aku tak perlu berharap pd cahaya yang samar2..sbb cahaya tu x selamanya akn wujud..bila munculnya malam, cahaya tu akan hilang..aku perlu berusaha untuk terus mencari jalan keluar dr sebuah gua yang gelap..

kadang-kadang, aku sengaja jadi budak2...sengaja menggedik walaupun aku sebenarnya fhm apa yg kau cuba sampaikan...tp pd pandangan kau, aku tetap x ubah mcm sorg knk2...entah la..aku pon kdg2 xfaham dengan diri aku sendiri...sampai bila aku nak mengenangi pemergian kau..1 masa nanti, aku tetap trima hakikat...kita bukan sahabat, mcm dulu lagi...yg selalu brkongsi suka dan duka bersama2 =)

terlalu banyak sebenarnya aku nak luahkan..tapi tangan aku seolah2 kaku...xmampu menaip..xmampu teruskan..walaupun aku masih bersedih, aku tetap akan cuba untuk terima hakikat ni...aku syg kau sahabat...biarpun kau mungkin dah cuba untuk buang aku slow2 dari hidup kau...aku sedar, aku xkan mampu dapat bertahan dalam masa yang singkat..tapi aku hanya mampu berharap...suatu hari nanti, akan ada kebahagiaan..untuk kau dan aku..masa tu, aku nak tgk kita sama2 bahagia...sebahagian dari kebahagiaan kau, merupakan kebahagiaan aku...biarpun kau jauh..biarpun kita terpisah..aku yakin, hati kita masih dekat..kerana Allah ada bersama kau dan aku =)

"aku gagahkan diri untuk menerima ketentuan...
aku kuatkan semangat untuk teruskan perjuangan...
aku tabahkan hati untuk mencari sebuah kebahagian hakiki...
kebahagiaan buatmu dan buatku sahabat" =)


kisah hidup aku, mmg byk yg menyedihkan...tp aku sendiri yg mncorakkan hidup aku..bukan org lain..kalo korang nampak aku hepy, tu sbnrnya hanyalah dusta...xsemua org tahu apa jd pd aku..aku percaya pd org2 yg rapat dgn aku...hanya pd korg, tmpt aku brkongsi suka dan duka aku..kalo korg ada tahu pape rahsia dari aku, tolg la simpan baik2..jgn pecahkan...kalo aku ckp jgn gitau org, tu maknanya aku percayakan korg..jd korg fhm2 la kan... [itupon kalo korg baca entri aku ni]

harapan aku, agar aku mampu mencari siapa diri aku yang sebenar...aku mampu tinggalkan semua yang sia-sia..mampu kecapi bahagia..kerana aku yakin..adanya Allah yang maha mendengar...maha menunaikan setiap hajat...namun, aku perlu lebihkan usaha aku, dalam berjihad tinggalkan perkara yang sia-sia...jangan cari aku kalau korang jarang nampak lagi aku lepas ni..tunggulah sampai 1 saat, sampai 1 waktu, biar aku sendiri yang cari korang...datang dengan diri aku yang sebenar...tinggalkan perkara yang sia-sia..datang dengan cahaya yang aku sendiri hidupkan apinya..bukan dengan bantuan dan impian orang lain..tapi datang dari hati aku sendiri...aku yang baru =)

insyaAllah..dengan izin Allah, aku harapkan semua impian aku menjadi nyata...doakan aku kwn2..smoga semangatku utuh..jiwaku kental..dan aku bukan lagi org yg mudah mengalah..mudah menyesal...mudah putus asa...

aku ada masa depan yang selama ni aku harapkan..aku mmg bodoh sebab dah sia2kan sebahagian dari masa depan aku..sekarang aku perlu teruskan perjuangan...agar masa depan aku tak hilang sepenuhnya...biarpun aku masih kabur dengan semua ni..tapi aku yakin kerana adanya Dia..

"Ya Allah, bantulah hambamu ini demi meneruskan sebuah perjuangan...mencari hidayah-Mu ya Rabb...Ameen"

Thanks for all of the memories...Memories that exist...Memories that will never fade..Memories that come from the bottom of our heart...Memories that I WILL NEVER FORGET FOREVER AND EVER..

6 comments:

:: Little Kouru:: said...

sabar ye sayang.Setiap peristiwa ada hikmahnya.Ingat lagi tak dlm al -quran ada menyebut Hai, orang-orang beriman,Allah tidak akan menimpakan ujian ke atas kamu selagi kamu mampu menghadapinya.Allah uji nunu sebab dia sayang kat nunu.Insha Allah nunu akan jumpa sahabat yang lebih baik drp sebelumnya..cheers up girl.Kita hanya merancang, Allah jua yang menentukannya.. =)

a i n u said...

ziza, thanks dear...
trharu sgt2 sudi komen...
biasa la kan..mmg kena pasrah walau cmne skali pon..
sdg kuatkn smgt...
agar x goyah...
huhu

mudah2an ada hikmah disebalik semua ni...insyaAllah...

apa pon, jgn salah faham..dia mmg sorg sahabat yg baik..sy syg sahabat sy.. =)

Asyraf Ridzuan said...

bnykkan bersabar noh...
yg dikatakan kehihupan itu tidak semudah yg dibayangkan...
& good luck tuk perubahan yg akan dilakukan...=)

a i n u said...

acap..
thanks...aku hargai semuanya..
mudah2an semuanya sprti apa yg aku hrpkan...

hdp penuh berliku mmg camni =)
doakan aku yew!thanks

micky eyqa said...

sabar ye syg.. jgn sedey sedey tau.. eyqa boley jdi tmepat awk nk luahkan walaupon awk knl eyqa mllui blog je.. pape pon think positif k.. coz eyqa penah alami mcm awk alami.. myb ada hikmah disebalik apa yg berlaku kan.. yg penting awk capai ape yg awk nk dlm idup nie k..

a i n u said...

cik eyqa,,thanks..trharu...ada jugak org sudi jd tmpt meluah rasa..xpe la..mudah2an apa yg trbaek tu dtg dr Allah..yg buruk tu dtg dr kelemahan kita sndiri...sy redha...andai ni suratan takdir..huhu..

sedih ni mgkn akn hlg...biarla ia memakan masa..sy hrpkn kebahagian brtandang :)

Post a Comment