Saturday, July 31, 2010

selamat datang ogos, ahlan wa sahlan ya ramadhan~



alhamdulillah,
syukur kehadrat Ilahi
kerana kita masih diberi kesempatan
untuk meneruskan kehidupan di bumi Allah ini

sedar tak sedar, Julai bakal meninggalkan kita
dan Ogos bakal menjelma menjelang detik 12 malam hari ni

insyaAllah,
jika diberi kesempatan
kita bakal mengerjakan ibadah puasa pada bulan Ogos juga
bersamaan dengan bulan Ramadhan

andai anak bulan itu menampakkan wajahnya,
maka kita akan mula berpuasa pada
11 Ogos 2010.

bila da dekat puasa
maka sedarlah kita bahawa semakin dekat jugak kita menghadapi kematian
jangan terlalu alpa dengan kehidupan dunia
sesungguhnya
kehidupan kita di dunia ini
ibarat seorang perantau
yang mencari redha Allah
agak mendapat tempat kekal di akhirat kelak
iaitu
di SYURGA

sementara kita hidup
janganlah disiakan hidup ini
manfaatlah hidup ini dengan sebaiknya
semoga kita x menyesal suatu hari nanti

semoga kita semua diberkati
sepanjang bulan ramadhan yang mulia
penuhkan ramadhanmu dengan amal ibadat kepadaNya
insyaAllah

semoga kita dijauhkan dari perkara mungkar
dan didekatkan dengan perkara kebaikan
wallahualam~

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

saya
bukanlah seorang ustazah
yang layak untuk memberikan ceramah agama

saya
bukanlah seorang hamba
yang tidak pernah melakukan dosa

saya
bukanlah seorang anak
yang tidak pernah berbuat dosa kepada orang tua

saya
bukanlah seorang kawan
yang tidak pernah menyakiti hati kawan

saya
bukanlah seorang kakak
yang baik boleh dijadikan contoh terbaik buat adik2 saya

saya
bukanlah seorang anak murid
yang tidak pernah mengguris hati cikgunya

tetapi
walau siapa pun saya
dengan bantuan anda semua
orang yang berada disekeliling saya
insyaAllah saya mampu menjadi diri saya
dan bukan orang lain

kerana
saya
adalah saya~

nukilan hati,
Ainu Amirah

terima kasih kepada org2 yang sudi bersama di saat susah dan senang
walaupun mgkn xdpt dibalas jasa, doaku smoga kalian semua trgolong dlm golongan org briman dn bramal soleh~
insyaAllah~
aminn








2 comments:

Asyraf Ridzuan said...

pandai hg wat sajak noh!!...hehe..

liyana said...

ainu!!nice post!like it!
salam ramadhan..

Post a Comment