Monday, July 23, 2012

Diam tandanya...

Salam..

Maaf.. Kalau aku diam, bukan bermakna aku tak suka atau marah.. Tapi sebenarnya aku tengah kawal diri aku dari perasaan sedih yang membuak2.. Dan ya.. Aku memang lagi suka berdiam diri daripada sibuk bising-bising.. Bukan sebab aku malas bercakap.. Tapi aku prefer diam daripada bercakap benda yang tak sepatutnya dan boleh menambahkan isu..

Aku tak suka cari pasal dengan orang.. Dan aku pun tak suka orang cari pasal dengan aku.. Bila aku tak suka, aku cuba untuk buat benda tu dan berharap orang akan buat benda sama pada aku.. Kalau aku dapat, alhamdulillah.. Kalau tak dapat, mungkin Allah sedang uji aku.. Apa-apa yang jadi, tetap ada hikmah.. Hari ni aku mungkin rasa aku betul dalam semua perkara.. Tapi tu cuma pandangan aku dan haruslah.. Pandangan orang takkan pernah sama dengan pandangan aku sendiri.. Dan kalau ni berlaku.. Aku prefer untuk jadi diri sendiri.. Aku taknak jadi hipokrit. Orang tak suka aku, pergilah. Buat apa datang dekat. Tapi jangan cuba-cuba amik kesempatan atas kebaikan aku. Bila korang susah, baru korang reti nak cari aku kan? Masa senang, ada korang fikir aku? Korang pulaukan aku je.. Tapi takpe.. :)

Lagi satu.. Aku ni degil orangnya.. Dan aku paling pantang bila orang memaksa aku.. Sikit-sikit tu, boleh la aku maafkan.. Tapi kena la ingat, dan jangan harap nak orang faham ko je 100% tapi ko tak cuba faham orang. Sabar aku pun ada batasnya. Mungkin sebab aku jarang berkata tak, jadi orang cenderung untuk amik kesempatan dan sebagainya. Atau mungkin niat dia lain, tapi secara tak langsung dia sebenarnya buat macam tu.. Tak kisah la tu..

Tapi aku nak korang tau..


  1. Aku nak jadi diri aku sendiri.. 
  2. Aku taknak jadi hipokrit.. 
  3. Aku tak suka dipaksa, dan jarang aku memaksa.. Kecuali sebab aku sangat berharap pada benda tu... HHM..
  4. Aku suka tolong orang, tapi aku tak suka orang yang suka amik kesempatan atas orang lain
  5. Aku akan cuba gembirakan orang-orang sekitar aku sekalipun aku terpaksa bersusah payah
  6. Jangan perbodohkan aku, sebab aku tak reti nilai kebaikan/keburukaan seseorang (selalunya kawan baik aku akan cakap dengan aku benda ni)
  7. Aku sangat degil dan kejam
  8. Aku cenderung menyakiti bila korang paksa aku pada tahap yang sangat extreme
  9. Aku sayang lebih pada orang yang faham perasaan aku
  10. Kalau aku tak tolong, bukan bermakna aku tak nak tolong. Tapi aku nak ajar korang berdikari/aku tak nak diperbodohkan lagi
  11. Aku benci orang marah aku
  12. Aku benci orang tarik muka dengan aku
  13. Aku benci orang abaikan aku bila senang..
Lastly, tolong terima siapa aku seadanya. Kalau korang tak suka aku, datang depan-depan dan cakap! Jangan cakap belakang sebab aku memang pantang bila orang cakap belakang, sedar2 korang jauhkan diri dari aku. Korang fikir aku ni apa! Masa susah aku jugak yang korang cari! ( ok part ni sangat emo tandanya aku sedang mengawal perasaan aku saat ni..sakitttttttttttttttttttt )

notakakinunu : Buat Asmira, aku sayang ko ketat2! Thanks bebeb sebab selalu support aku.. Ko memang da best.. Biar apa orang nak kata.. Janji kita tau apa kita buat.. Chillaxxx..  =D

1 comments:

Lutfi Haris said...

asmira je??
aku.. :P

Post a Comment