Thursday, November 25, 2010

contest :: kids & baby photo contest

"kids & baby photo contest"



syarat -syarat penyertaan.

1. anda mesti menjadi follower blog kedua saya. http://sweetlikekisses.blogspot.com.Selepas ini pemenang akan di umum di blog baru:)..

2. anda mesti tag kepada 8 orang maksimum.tidak boleh kurang.dan bila anda telah tag anda mesti inform pada kawan anda yang mereka telah ditag.:)

3. letakkan banner contest di sidebar anda.

4. anda mesti sertakan satu gambar.tidak kisah gambar anda zaman baby,zaman anda budak budak,gambar adik anda,gambar anak anda,gambar anak saudara anda..

5. hantar link entry anda didalam kotak komen entry contest ini.

6.mesti mulakan title entry dengan nama contest.

7. wajib diberitahu didalam entry tentang contest ini dan hadiah yang bakal diberi kepada pemenang.


tarikh tutup sehingga  30 november 2010 .tetapi terpulang pada saya jika hendak menamatkan tarikh lebih awal:)..so be alert!:)


hadiah yang bakal dimenangi ialah earring dari lazo diamond jewellery.white gold.












photo ni adalah banner contest, di mana korg wajib letak dlm entri dan sidebar korg..hehe
















p/s : untuk maklumat lanjut berkaitan pertandingan,
boley singgah di blog CIK SAFIYYAH OSMAN :)


Assalamualaikum
first of all,
thanx to my dearest friend
Princess shana for tagging me
to join this contest

aiyakk!!
ape crite tiba2 cikgu nunu speaking??hahaha
ok la, 
so dipendekkan cerita..
aku pon cam brminat la kn nk join jgk contest ni
sje la cuba2..hihi...

gambar zmn knk2??
kalo nk bukak gmbr2 lma aku tu,
mmg byk la..
tmbh2 msa kecik aku ni mmg comel..
bulat aje bdknye..
kekeke...

so, xnk la tnjuk kecomelan aku tu..
jd pilih je la baby girl sorg ni...
merangkap i punya cousin la
nak kata i xde cousin laen tu tipu la..
siap ada baby twinn lagi..
kekeke..
tapi IFFAH tetap menjadi pilihan hati
sbb dia UNIK dr yg laen
nak tau apa keunikan dia??
jom baca celoteh kt bwh ni! =)

mari berkenalan dengan baby girl tu!
nama dia 
Nur Saidatul Iffah..
umur dia 1 tahun 8 bulan
kecik, comel, cute, hyperaktif, kuat makan
tula antara ciri2 paling ketara yang ada pada
Nur Saidatul Iffah ni
hehehe

iffah ni, suka buat muka hodoh..
n lagi 1 mulut senget..
haha..
bila suro je, msti dia buat..
mmg comel!

cerita bermula...........


masa mula2 balik rumah hari tu
waktu cuti raya haji
fes time tgk aku,
dia xnk pon pegi
takut la kot??
apa aku ni nmpk garang sgt ke??
haha
*wondering*

setiap kali jumpa, nak amik mesti nangis
tapi, 1 hari tu..
aku pegi rumah dia..
yang letaknya di
Dungun, Terengganu

mula2 nampak tu..
dia nangis jgk bila ambil
fes amik,
dia cam nangis rengek2 nk
so, bagi balik kt umi dia
(adoi kesiannya kt aku)
apa lagi yg patut aku buat untuk pikat hati bdk ni??
hahaha

fikir punya fikir sampai buat aku buntu

tiba2.........

akak n abg2 dia, nak g kedai
so time tu dia nangis2 nak ikut
hehehe..
pdn muka xdpt ikut!!
wekss =p

kesian tgk dia nangis, 
aku pon amik la dia...
keajaiban berlaku bila dia tiba2 nak pegi dekat aku..
hahaha!

alangkah bahagianya aku waktu tu..
hanya ALLAH je yg tau
da aku suka dia, dia x suka aku
bila dia suka, korg fhm2 la kn rasa tu cmne??
hehehe

so, aku bawak dia keluar rumah
kat luar tu
ktorg maen bola
maen sepak2
aku pegang dia, aku hayun dia untuk sepak bola
masa tu la nampak dia hepy sikit 
baru boley nampak dia senyum..hehehe

so, bila da stat baek kat situ
dia pon mula la jd rapat serta merta
da x takut aku lagi
da boley maen2 dgn aku
hehehe

ALANGKAH BAHAGIANYA RASA HATI INI!!!

tu je yg mampu terluah
dari hati yg tulus suci ni
bila mana sorg bdk yg takut dgn aku
sbb lama x jumpa
then tiba2 jumpa balik
dia jadi suka n da x takut dgn aku
hehehe

then smpt la aku snap pic masa tgh maen kt luar rumah tu

jeng3
This is my Nur Saidatul Iffah 



comelnya anak saya =p (prsn je..bila tah aku ade ank..kekeke)


hari tu, time nak balik rumah
aku ada belikan dia ni hadiah

nak beli hadiah tu
sampai terfikir2
apa ye yg sesuai utk anak kecil sorg ni
xnk la belikan dia mainan
ala masak2, barbie doll, teddy bear semua tu
buang masa je la
nnti bila da besar dia boley bljr kt dapur..
hek3
boley jaga anak sendiri
masa tu la baru bes apply kan :)

nak kata mainan?
xla
tapi bnda tu brguna la
untuk dia bila dia nk mngenali ABC dan nombor
hehe
moga2 awak cepat pandai ye sayang ;)

rasanya,
stkt ni je la
celoteh aku
berkenalan dengan sepupu kesayangan
yang celotehnya sukar diramal

NUR SAIDATUL IFFAH BINTI JAA'FAR


tiba giliran untuk mentagging sejumlah 8 org mangsa keadaan
yang saya juga mahu anda berkongsi cerita dgn saya
hehehe




0 comments:

Post a Comment